In het kader van “meten is weten” een paar hulpmiddelen om je Twitter effectiviteit en activiteiten inzichtelijk te maken. Eerder schreef ik een artikeltje over “meet je online invloed” wat meer gaat over de breedte van je sociale netwerken en scores als Klout en Crowdbooster.

Xefer

Een leuk project kan je vinden op xefer.com/twitter waarbij je een mooie grafiek krijg met daarin je tweet op de verschillende dagen van de week en tijden van de dag. Wanneer ben je het meest actief (grote rondjes) en wanneer vooral effectief (donkere en groene rondjes). Hier is de xefer grafiek van mijn @creatov account:

xefer creatov

TweetStats

Deze heb ik al eerder voorbij laten komen, maar dat is alweer even geleden. Deze site geeft je ook inzicht hoe je door de tijd door actief bent op Twitter (check de uitkomsten bij @creatov). En wat de effectiviteit hiervan is. Welke dagen, welke tijden, wie reageert er regelmatig… Daarbij kan je ook je belangrijkste thema’s vinden (Tweet Cloud). Grappig. Ik heb dus wat het “church“, “people“, “iphone“, “today“, “jesus“, “ready” en nog een heleboel :)

Tweetstats @creatov

 

Twitter counter

Het leuke van deze site is dat je ook netjes de gegevens op een rijtje krijgt, maar dat je jezelf ook kan vergelijken met andere Tweeps. Of alle gegevens van andere twitteraars bekijken. Hoe is het met de ontwikkeling van hun netwerk? Soms is het leuk om te weten. Nou, wereldwijd ben ik #209253. Wat ik daar nu van moet vinden. Maar goed. Hier is mijn grafiek van de volgers van @creatov over de laatste drie maanden. Er zit een stijging gestage groei in (klik hier voor de interactieve grafiek).

twitter counter creatov

 

Tweetsheet

Ehm… Twitter grafiek (tweetsheet) gecombineerd met Angry Birds. Deze moet je wel even zien natuurlijk. Gewoon erg grappig (oké, voor een paar minuten dan). En verder as usual met een leuke grafiek en een score.

tweetsheet creatov

 

Finchline Explore

Ik ben ook nog op een leuke Nederlandse tool gelopen: Finchline Explore, waarmee je op topics kan zoeken. Het wordt vervolgens uitgedrukt in een bepaald volu,e aandacht in verschillende media, en of dat positief, neutraal of negatief sentiment is. ‘k Ben benieuwd hoe het gemeten wordt, maar hier een leuke grafiek over WebFish (klik voor nog meer). Goed, als je echt wat wil, dan moet je natuurlijk een pro account hebben. Ik kan me voorstellen dat je deze handig kan gebruiken in een stuk brand-bewaking (nee, dat is geen brandwacht, maar een merk wacht):

Finchline Explore Webfish

Gewoon doorlezen:

Wouter van der Toorn
Media Innovator / Art Director bij Stichting Agapè en het Jesus.net Internet project en Internet pastor. Mijn tijd vul ik graag met nieuwe media, de Bijbel, muziek, films. Over al deze zaken publiceer ik hier op mijn blog. Lees meer »
Wouter van der Toorn

@creatov

Media Innovator (http://t.co/mVdjIZhvSs) | Online Pastor (http://t.co/K61b6AVlA2) | Jesus Freak | Spreker | Blogger | WordPress | Live life to the max
Toffe film en game posters... Maar nu met minions in de hoofdrol. BANANAAAAA! http://t.co/OIq2dR8cpk http://t.co/Ku3yDGh5IZ - 39 minuten ago
Wouter van der Toorn
Wouter van der Toorn

Latest posts by Wouter van der Toorn (see all)

Tagged with →  

Reageer op het artikel of andere reacties: