mijndomein-helpdesk

Mijndomein.nl support #fail

6 min leestijd

Hoe moeilijk kan het zijn om een probleem op te lossen. In het kort een schets van de afgelopen paar dagen… De site van onze kerk (baptistendoetinchem.nl) was zo traag als wat. Daarom heb ik een verzoek ingediend bij mijndomein.nl (waar de site op de server staat) om deze op een snellere server te zetten.  Hoe is het mogelijk om vervolgens een probleem te creëren en deze aan mij (terug) te geven met de opmerking dat zij niet zijn om deze problemen op te lossen. Hier even een log van de vraag:

13-04-10 10:48 vraag via mijndomein dashboard

Beste…

Al weken is het domein baptistendoetinchem.nl ongelofelijk traag. Het is eerder uitzonder dan regel als een pagina laad in minder dan 12 seconden (vaak rond 20 seconden!!!), terwijl een nagenoeg zelfde setup bij een andere hosting provider een laadtijd kent van nog geen 4 seconden. Zelf heb ik er alles aan gedaan om de site zo licht mogelijk te maken, maar ik ben wel een beetje uitgewerkt zo. Volgens mij is het vooral de server performance zelf en de connectie tussen de site en database…

Kunt u mij hierbij helpen? Mogelijk om dit domein op een andere server te zetten??

Vriendelijk dank

Wouter van der Toorn

Na een aantal uren ontvang ik netjes reactie van de helpdesk van mijndomein. Prima, ziet er goed uit. De boodschap is: ik hoef niets te doen, er komt alleen maar een versnelling van het geheel. Prima dus. Voor mijzelf voelt het als afgehandeld.

13-04-10 19:04 email helpdeskmedewerker

Beste W.A. van der Toorn,

Ik heb een opdracht in het systeem ingevoerd om uw account te migreren naar

een andere server waar relatief weinig domeinen op staan. Dit zal een

snelheidswinst opleveren t.o. de huidige situatie. De opdracht is in een

wachtrij geplaatst en zal in de komende 7 werkdagen uitgevoerd worden. U merkt

van de migratie zelf niets echter nadat deze is uitgevoerd zal u een

performance verschil kunnen waarnemen.

Vriendelijke groeten,

Het Mijndomein support team

Ik kom er ’s avonds achter dat er iets mis is met de site. Dus ik moet snel reageren, dit kan namelijk niet de bedoeling zijn! Dit is wat ik zie bij het openen van de site:

13-04-10 22:56 email van mij

Beste…

De site heeft geen database connectie meer… Dit is de melding: “Error establishing a database connection”

Ik hoop dat niets verloren is gegaan. Zou u hier iets aan kunnen doen? Graag a.s.a.p.

Wouter

Voor de zekerheid nogmaals gemaild:

14-04-10 08:38 email van mij

Ik ben blij dat u dit doet… Alleen is nog steeds de site onbereikbaar sinds 19:45 uur gisterenavond vanwege “Error establishing a database connection
Graag a.s.a.p. oplossen. Ik weet niet waar precies het probleem is (afgezien dat ik geen database meer heb)
Wouter

14-04-10 09:40 email van mij (om even extra informatie te geven)

Ik heb een tijdelijke pagina gemaakt, http://www.baptistendoetinchem.nl/index1.php is de WordPress index file. In de configuratie stond de definitie van de database op db.baptistendoetinchem.nl (dit is dan de database md000000000000 die nu niet gevonden kan worden)
HEEEEEL GRAAG reactie
Wouter

14-04-10 16:45 Ondertussen bericht ik op Twitter

Conclusion for now: if you’re searching for hosting provider: forget #mijndomein.nl Maybe I change my opinion (has to be a miracle)

14-04-10 17:00 uur email van mij (het begint wel echt heel lang te duren)

Beste mensen van mijndomein.nl
Ik weet niet hoe ik jullie kan activeren. Maar de site ligt er al bijna 24 uur uit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn! De FTP is goed, maar de database lijkt te zijn verdwenen. Dat schiet niet op. Ik denk dat het voor jullie simpel is op te lossen. Maar waarom reageren jullie niet?!
Wouter

De grap is dat Twitter niet helemaal onopgemerkt blijft. Tot mijn verrassing reageert @henkjan, die zegt een van de eigenaren van mijndomein.nl te zijn. Nog niet echt actief op Twitter (al 21 tweets en wel 31 volgers) Je zou zeggen: help is on the way. Ik verwacht daarom ook dat er nu snel en adequaat gehandeld zou worden:

14-04-10 12:48 PM eigenaar MijnDomein.nl reageert via twitter

@creatov Kan ik helpen? Ben een van de eigenaren en wil graag weten waarom je zo droevig gestemd bent over MD :)

Tweet van @henkjan via web

15-04-10 08:59 uur reactie helpdeskmedewerker

Beste W.A. van der Toorn,

Wanneer een database niet meer verbonden kan worden is het eenvoudig op te losse ndoor in uw account bij de desbetreffende database een nieuw wachtwoord op te vragen. De hierna ontvangen gegevens kunt u vervolgens gebruiken in de configuratiebestanden van uw website.

Bij uitvoerige controle en testen is het ons niet gelukt om het door u omschreven probleem te reproduceren. Er zijn geen storingen in het domein waargenomen.

Het door u aangegeven probleem komt mogelijk voort uit een gebruikersinstelling of een eventuele andere fout in de inhoud van uw domein welke niet veroorzaakt wordt door een serverinstelling of storing bij mijndomein.nl.

Mijndomein.nl Helpdesk geeft geen ondersteuning bij het maken en configureren van uw website, PHP, Perl of javascript scripts, problemen met de inhoud van uw website en andere zaken die niet gerelateerd zijn aan de functionaliteit van de webservers. U dient zelf zorg te dragen voor correcte scripts, html en andere bestanden voor uw website. Ook vragen m.b.t. de werking van software worden niet in behandeling genomen.

Vragen m.b.t. de FTP toegang, werking van de webserver of vragen over werking van E-mail adressen kunt u wel hier stellen.

Vriendelijke groeten,
Het Mijndomein support team

15-05-10 10:16 reactie van mij

Beste…

Eindelijk een antwoord. Jammer dat jullie niet begrijpen dat de database WEG is… Dus natuurlijk is het probleem te reproduceren. Check

http://www.baptistendoetinchem.nl/index1.php / http://www.baptistendoetinchem.nl/page/1 of http://www.baptistendoetinchem.nl/wp-admin/

Het gaat niet over mijn systeem support, maar de database is verdwenen, ook uit mijn dashboard, dus een wachtwoord aanvragen kan niet eens. Dit waren mijn gegevens:

/** MySQL database username */
define(‘DB_USER’, ‘mdxxxxxxxxxxxx’);
/** MySQL database password */
define(‘DB_PASSWORD’, ‘xxxxxxxx’);
/** MySQL hostname */
define(‘DB_HOST’, ‘db.baptistendoetinchem.nl’);

GRAAG DE OUDE DATABASE RESTOREN of de NIEUWE LOCATIE GEGEVENS van deze opgeven of het DNS CORRIGEREN.
Wouter

Tja… tot zover. Dus… zoek je een hosting provider, ga zeker niet bij mijndomein.nl tenzij je site er niet toe doet of deze nu bereikbaar is of niet (maar ik kan me niet voorstellen dat je daar een site voor bouwt). Mijn overige sites (zoals deze site creatov.nl) draait als een zonnetje bij webreus.nl. Een goede suggestie!

Voor mijndomein.nl

Beste mijndomein.nl, als jullie dit lezen, reageer s.v.p. om dit aan mij uit te leggen. Want ik snap niet dat een serieus bedrijf dergelijke dingen in stand kan laten!

Waardeer je dit artikel? Overweeg een kleine donatie. Voor een volgend kopje koffie tijdens het schrijven bijvoorbeeld.

PS: zie je een schrijfvoutje? Mail me ff!

Bedrag € -

[yarpp]

4 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Jan Willem
Jan Willem
14 jaren geleden

Eh… gedeeltelijk dan.

Jan Willem
Jan Willem
14 jaren geleden

De website doet het in ieder geval weer!

Henkjan
Henkjan
14 jaren geleden

Hoi Wouter,

Dank voor je uitgebreide reactie op onze supportafdeling. Ik heb je artikel gelezen en doorgestuurd naar onze helpdesk voor commentaar. Zodra ik reactie heb reageer ik hier. Ik bied je bij deze in ieder geval een jaar gratis hosting aan zodat je gecompenseerd wordt voor het veroorzaakte ongemak. Dit is ook doorgegeven aan support. Zij zullen dit activeren.