Google voor kerk

Slim samenwerken met Google Docs

2 min leestijd

Het levert een boel tijdsbesparing op en je werkt altijd met de laatste versie. Google Docs is voor mij niet meer weg te denken uit de manier van het werken in een team. Hoe helpt Google Docs mijn leven overzichtelijker te maken? Hieronder een paar dingen op een rijtje:

Google voor kerk

Samenwerken

  • Altijd de laatste versie beschikbaar.
  • Online worden eerdere versies en correcties opgeslagen.
  • Real-time samenwerken in documenten en spreadsheets.
  • Chatten tijdens het editten van documenten.
  • Opmerkingen e.d. zijn allemaal te plaatsen.

Delen en publiceren

  • Slim delen van complete mappen met anderen. Alle documenten en uploads zijn direct beschikbaar voor mensen die toegang hebben op deze map.
  • Je kan ook gemakkelijk andere documenten delen. Bijvoorbeeld een .zip bestand maken met alle basis bestanden van bijvoorbeeld huisstijl, lettertypen, etc. Deze zijn ook netjes in de map te uploaden.
  • Documenten en PDF’s zijn snel te embedden in websites. Check daarvoor “PDF’s embedden met Google Docs
  • Definitieve documenten hang ik als PDF’s in Google Docs.
  • Ieder document kan je slim delen met een unieke link. Deze zijn zelfs te raadplegen zonder Google Account (dat was eerder noodzakelijk)

Plannen

  • Met Google Calendar kun je gemakkelijk een planning uitwerken. Momenteel werken we aan een complete jaarplanning voor gemeentelijke activiteiten van de gemeente. Vergaderen is zo weinig nodig. Alles is voorgewerkt in de agenda(‘s) inclusief alle herhalende activiteiten.
  • Per activiteit kun je documenten of andere bijlagen koppelen wat ook weer alles in je team gemakkelijk samenhoudt.
  • Als je hele team Google Calendar gebruikt is het gemakkelijker om te plannen als je elkaar toegang geeft tot de aan- en afwezigheids informatie.

Misschien kan mijn lijstje nog veel langer, maar het is voor mij zo al reden genoeg. Aanvullingen? Graag!