onder de grote boom

Vertel je verhaal

1 min leestijd

onder de grote boom

Niet dat ik in de verkoop zit, maar het is wel serieus interessant marktonderzoek van het New Yorkse onderzoeksbureau 3DAccountability, in samenwerking met CoolBrands. Zij concluderen dat story-telling kan leiden tot een verdubbeling van de koopintentie. Mensen kopen dus niet in de eerste plaats je product, dienst of idee, maar zijn allereerst geïnteresseerd in het verhaal dat erachter zit (bron).

Als je de boodschap van hoop, de boodschap van Jezus Christus ‘aan de man wil brengen’, dan moeten we niet God als een product verkopen, als een idee. Maar het verhaal vertellen. Het verhaal wat God doet, waarom Hij belangrijk voor je is, wat Zijn invloed is… Kijk, hoe jij God ervaart kan anders zijn dan zoals een ander God ervaart. Er is geen one-size-fits-all verhaal. Hier een paar verschillende soorten verhalen over God die je kan vertellen:

  1. Een verhaal van bevrijding:
    Hoe heeft God een moeilijke of pijnlijke situatie omgevormd tot iets moois?
  2. Een verhaal van troost:
    Hoe heb je Gods goedheid  en bescherming ervaren tijdens een pijnlijke of moeilijke periode?
  3. Een verhaal van overwinning:
    Hoe heeft God je geholpen bij het overwinnen een zwakte?
  4. Een verhaal van voorziening:
    Vertel hoe God heeft voorzien in een dringende nood, waarin Hij op tijd en voldoende voorzag in wat nodig was.
  5. Een verhaal van verzoening:
    Wanneer ben je getuige geweest dat God relaties herstelde die onherstelbaar beschadigd leken?

Dit zijn verschillende manieren om het verhaal van en over God te vertellen. Wat is jouw verhaal??