bereik de wereld (oude TV met toetsenbord)

Internet Evangelisatie wordt nog groter

3 min leestijd

bereik de wereld (oude TV met toetsenbord)

Weet je nog hoe het was om in te bellen om te kunnen internetten? Of is dat zelfs voor jouw tijd geweest? Of hoe het ook alweer ging om verkering te hebben terwijl je geen mobiele telefoon had, simpelweg omdat deze nog niet echt bestond. Was er toen eigenlijk wel leven op deze planeet? Ach, je kan terug kijken. Maar ook realiseren in welke tijd we nu leven.

Nog nooit is de wereld zo snel beïnvloed door nieuwe technologie en communicatie middelen. YouTube? Het bestaat nog maar net. Facebook? Bestaat zelfs nog korter. En toch kan je de huidige wereld niet meer voorstellen zonder. Een Arabische Lente zonder sociale media? Onvoorstelbaar! In ieder geval niet in dit tempo.

Iedereen heeft een stem gekregen. Iedereen kan zijn eigen publiek aanspreken. Of zelfs, wellicht zonder opzet, miljoenen mensen bereiken. Zoals het onderstaande filmpje. Deze man maakte dit filmpje voor zijn vrienden in de verwachting dan rond de 1000 mensen hem zouden bekijken. Maar het werden miljoenen.

5 belangrijkste redenen

Internet Evangelisatie wordt daarom ook groter, grootser en relevanter dan ooit. Dat is niet zomaar. Hier een aantal redenen daarvoor.

1. Het wordt allemaal bereikbaar

Een aantal jaren geleden kostte een laptop ruim meer dan een computer. Sowieso was de computer duur. Internet toegang was duur, maar hoort nu bij de basis. Mobiele telefonie hetzelfde. Ik heb me verbaasd toen ik in India was dat zelfs in de sloppenwijken de mensen met een mobiele telefoon rondlopen.

2. Je kan miljoenen bereiken

Serieus, je kan miljoenen mensen bereiken. Ooit gerealiseerd. Lees ook het berichtje “3 miljoen” over de impact van Jesus.net. Daarbij, de dynamiek van Internet is anders. In plaats van zelf de mensen opzoeken (ik neem initiatief) ligt het initiatief bij ‘zoekers’.  Je kan het grootste deel van de wereldbevolking bereiken via Internet!

3. Het is goedkoop

Ooit meegedaan met een evangelisatie campagne? Weet je wat er uiteindelijk op de begroting stond (eerlijker is om naar de eindafrekening te kijken)? Met een fractie van dat budget kan je impact hebben die groter is.

4. Mensen willen delen

who is god google search

More than 55 million people are searching for God every month on Google

Mensen delen op facebook, tweeten, retweeten, pinnen en weet ik niet meer. Dat doen ze met de dingen die ze mooi vinden, inspirerend, gaaf, bij hen passend… Zo ook het Goede Nieuws. Het wordt persoonlijker. Sneller en minder controleerbaar. Heerlijk!

5. Zoekers op het web

Mensen googlen voor alles. Of het nu een recept is voor het avondeten, gegevens, vakantie, mensen, producten… Maar ook naar God. Een behoorlijk deel van de zoektermen op Internet zijn spiritueel gerelateerd. 55 miljoen mensen zoeken iedere maand naar God  via Internet!

Doe mee!!

Ja, ook ik wil je werk mogelijk makenIk ben blij onderdeel te zijn van deze wereldwijde bediening. En vind jij dat ook gaaf? Er zijn zeker mogelijkheden om mee te doen.

Wil je het werk mogelijk maken? Graag. Ik zoek nog naar mensen die mijn werk ook financieel mogelijk blijven houden!

[scrollcheckpoint title=’Direct online geven’ width=’500′ height=’140′ pos_x=’center’ pos_y=’top’ orientation=’vertical’ direction=’down’]Het werk bij Jesus.net is alleen mogelijk door financiële sponsoring. Lees meer over het werk van Wouter op agape.nl en ondersteun het werk. Je kan hier direct online doneren. Alvast SUPER BEDANKT![/scrollcheckpoint]

Waardeer je dit artikel? Overweeg een kleine donatie. Voor een volgend kopje koffie tijdens het schrijven bijvoorbeeld.

PS: zie je een schrijfvoutje? Mail me ff!

Bedrag € -

[yarpp]

1 Reactie
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Wouter van der Toorn
Wouter van der Toorn
12 jaren geleden

Door cip.nl overgenomen, zie http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=28384