Clicky

Generic selectors
Exacte overeenkomst
Zoek in titel
Zoek in content
Zoek in artikelen
Zoek in pagina's
Filter by Categories
Bijbel
Communicatie
Creatief
Films
Geek
God
Inspiratie
Internet
iPad
iPhone
Jongeren
Kerk
Leiderschap
Mac OS X
Persoonlijk
Preekkunst
Social Media
Tech
Verhaal
wordpress

Delen op Facebook (test)

23 oktober 2012

Delen op Facebook (test)

Als ik een nieuwe blog publiceer zorg ik dat dit op alle sociale netwerken wordt gemeld. Netjes alles met een korte inleiding, titel, link en een extra vraag of prikkelende gedachte. Op Twitter werkt het prima, maar op Facebook niet helemaal. Dat ga ik anders doen. Mijn eerste test is wel gelijk opvallend.

Normaal delen van een link

Normaal delen van een link op Facebook

Bij het normaal delen van een link maakt Facebook een prachtig klein vierkantje van de afbeelding in een artikel met daarachter de inleidende tekst. Maar echt veel reacties krijg je niet zo. En voor een ander is het ook niet direct interessant om te delen in zijn tijdlijn. Dat moet dus beter kunnen.

Speciale aandacht

Wat ik vervolgens heb gedaan is de afbeelding uit mijn blog gedeeld met daarbij een korte beschrijving. Nu komt de afbeelding groot in de tijdlijn terecht. Weet je wat het leuke is? Ik heb opeens 9 likes, 2 maal is deze gedeeld, 3 reacties. Pure winst dus.

Delen van een link met speciale aandacht

Wat de afbeelding betreft, die kan je natuurlijk ook direct speciaal maken zodat deze optimaal past in het stramien van Facebook. Dat heb ik nog niet gedaan. De optimale grootte voor een afbeelding op je Facebook Timeline is 404px vierkant. Afbeeldingen die groter zijn worden terug gebracht naar een vierkantje.

Succes verder!

Wouter van der Toorn
Media Innovator & Art Director bij Jesus.net. Mijn tijd vul ik met nieuwe media, God, geloof, muziek, films. Over al deze zaken publiceer ik op mijn blog.
2 Comments
  1. Ilse Pepping

    Het ziet er grafisch zeker beter uit. Mijn ervaring is dan wel dat mensen minder snel op de link klikken en dus uiteindelijk niet op je blog eindigen. Uiteindelijk wil je toch graag meer traffic naar je site krijgen.

    Ilse

Delen op Facebook (test)

door Wouter van der Toorn Leestijd: 1 min
2