faith trough a lens

Twee ex-verslaafden en de kracht van beeld

2 min leestijd
Brothers in Arms by Paul Triller

Brothers in Arms by Paul Triller

“Faith Trough A Lens” is een wedstrijd voor fotografen die iets van geloof en geloof in actie laten zien. De winnaar van de Award is deze foto van twee ex-verslaafden die samen in een Bijbeltje lezen: “Brothers in Arms”. Wat doet een foto en beeld met je. Mooi hoor! Check zelf eens alle inzendingen op faiththroughalens.co.uk »

Vluchtkerk

Foto’s van de actie van de vluchtkerk zouden trouwens niet misstaan in deze lijst (lees daarover de blogs van Jan Wolsheimer en Paul Abspoel). Het bijzondere van deze Nederlandse actie is niet dat het iets nieuws is dat mensen (gelovigen en ongelovigen) iets doen voor medemensen die het minder hebben getroffen als wij.

Wat wel mooi is dat de Sociale Media aandacht zulke initiatieven wel op de rails helpen. Wees nu eerlijk: een foto is soms het monument dat nodig is. Een gezicht, een mens als ik…

Birhan Woldu

Ik moest denken aan dat beeld dat bij LiveAid werd gebruikt (bron) : een meisje dat stervende was vanwege de honger. Het beeld is na jaren nog steeds indringend. Maar… zij (Birhan Woldu) heeft het overleefd. Een deel van die actie had ook dit gezicht nodig. En het nieuwe gezicht geeft aan dat het niet voor niets is geweest.

[ba-column size=”one-half” last=”0″]

Birhan Woldu[/ba-column]

[ba-column size=”one-half” last=”1″]

Birhan Woldu[/ba-column]

Missie voor fotografen

Mooi! Fotografen, doe je best. We hebben je nodig. Gebruik de kracht van beeld om deze wereld te laten zien wat er allemaal gebeurt.  Dingen die ontroeren, blij maken, of juist woest, stil zetten of juist in beweging. Wat ik beschreef in “Laat zien wat de ander waard is” is een mooi voorbeeld!

2 reacties

  1. Luc Tanja op 07-12-2012 om 16:27

    Wat vind je trouwens van de foto’s van Rene van Manen (Storm Solutions) op de Straatvogels website? (www.straatvogels.nl de meeste foto’s zijn van hem, welke niet zie je meteen aan de kwaliteit)



  2. Wouter van der Toorn op 07-12-2012 om 14:07

    Ik zie dat Jan Wolsheimer zijn Facebook banner heeft verandert naar de volgende. Wat mij betreft een erg goed voorbeeld van wat ik hierboven beweer.