Clicky

Bijbel apps voor iPad en iPhone

De Bijbel lezen we steeds meer digitaal. En dat kan prima! Hier mijn toplijst met Bijbel applicaties voor iOS (iPad, iPhone, iPod touch). Lees ook het overzicht met christelijke kinder-apps.

icon
BijbelLife.ChurchNaslagwerkenGratisDownload

Ik denk dat dit voor beginners en gewone bijbellezers de mooie start is. YouVersion is gratis en zal dat ook blijven. Je kan echter een beperkt aantal bijbels offline (dus zonder Internet verbinding) lezen. Als je mobiel internet op je iPhone of iPad hebt dan is dat prima. Ook de Nieuwe Bijbelvertaling (NBV) Het Boek vertaling, de BasisBijbel en NBG’51 vertaling zijn beschikbaar in de applicatie. Helaas heeft het Nederlands Bijbelgenootschap de NBV verwijderd uit YouVersion.

icon
Bible - Daily Reading & Study Bible by Olive TreeHarperCollins Christian Publishing, Inc.NaslagwerkenGratisDownload

Bijbel+ of BibleReader van Olive Tree is mijn persoonlijke favoriet. Deze applicatie gebruik ik ook om mijn preken voor te bereiden, diepgaande Bijbelstudie op te doen, en vanuit deze applicatie preek ik ook. Nagenoeg alle Nederlandse vertalingen zijn beschikbaar. Deze kan je In-App aanschaffen of gewoon via olivetree.com.

icon
Logos Bible: Designed for deeper Bible studyFaithlife CorporationNaslagwerkenGratisDownload

Bible! is de gratis applicatie van Logos Bible Software die al jaren top klasse software levert voor Windows en Mac. Hun applicatie is fijn in gebruik. En zeker als je, zoals ik, een deel van je theologische bibliotheek hier hebt staan, dan kan hoort deze in de verzameling thuis. Een praktische feature is dat de leesposities (waar ben je gebleven in een digitaal boek) over de verschillende apparaten worden gesynchroniseerd. Ideaal!

icon
BibleOn – gratis offline Bijbel lezer2 K DENMARK A/SNaslagwerkenGratisDownload

Deze app zal vooral voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Herziene Statenvertaling en Bijbel in Gewone Taal op hun iPhone of iPad interessant zijn. Deze is via de app aan te schaffen. Dit is naar mijn weten de ‘officiële’ (partner-)app van het Nederlands Bijbelgenootschap en Jongbloed.

icon
Online BijbelCross Link Services B.V. AppsBoekenGratisDownload

De Online Bijbel app is behoorlijk uitgebreid en blijkt ook een goede gebruikersbasis te hebben. Naast het feit dat het een app is van Nederlandse bodem met een uitgebreide bibliotheek (gratis en betaald). Wat trouwens interessant is dat de app samenwerkt met o.a. de Bijbel+Kant app en de Importantia Studie Bijbel. “Je zou ook kunnen zeggen dat de gratis upgrade van de Bijbel + Kant en Importantia Studie Bijbel app naar de Online Bijbel app resulteert in een uitgebreider assortiment rondom deze apps.

icon
Importantia Studie BijbelCross Link Services B.V. AppsBoeken€ 21,99Download

De Nederlandse uitgever Importantia heeft een eigen studiebijbel uitgegeven. Deze applicatie heeft deze nu beschikbaar gemaakt voor de iPad en iPhone. Gebaseerd en de Statenvertaling met daarbij Hebreeuws-Nederlands en Grieks-Nederlands. Wel een dure applicatie voor wat er je ervoor krijgt.

icon
Bijbel+KantCross Link Services B.V. AppsBoeken€ 5,99Download

De Bijbel + Kant app is ontwikkeld om de gebruiker een handig hulpmiddel te geven om de Bijbel met Kanttekeningen te kunnen raadplegen.

icon
Glo BibleInformation Humanities Inc.NaslagwerkenGratisDownload

De Glo Bible heeft een aantal prijzen gewonnen voor onder meer innovatieve digitale boeken applicatie. Je moet er denk ik even aan wennen in gebruik. Deze applicatie is vooral gericht op een multimedia ervaring bij de Bijbelstudie.

icon
The Holy Bible - Handwritten and Illustrated by Dino MazzoliDino Mazzoli Artworks LimitedBoeken€ 9,99Download

Een bijzondere in het rijtje is deze handgeschreven en geïllustreerde Bijbel van de hand van kunstenaar Dino Mazzoli. Ik schreef er eerder een blog over.

Internationaal gezien is Bible Gateway een van de grootste Bijbel platforms. Hun applicatie ziet er mooi uit en wordt gratis aangeboden. Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van deze applicatie, aangezien ook deze applicatie niet de eigentijdse Nederlandse vertalingen aanbiedt.

icon
Bible Study With AccordanceOakTree Software, Inc.NaslagwerkenGratisDownload

Gebruik je op je Mac of Windows Accordance software? Dan kan je je digitale bibliotheek ook raadplegen op je iPhone en iPad. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar zie enthousiaste gebruikersreviews. Wil je beginnen met het opbouwen van een digitale theologische bibliotheek, dan is deze applicatie zeker de overweging waard.

icon
Blue Letter BibleBlue Letter BibleNaslagwerkenGratisDownload

De Blue Letter Bible ken ik al jaren als gratis website voor bijbelstudie met o.a. veel verwijsteksten, de strongs nummers. Hun applicatie is dan niet per sé de topklasse, maar is gratis en daarmee handig voor iemand die af en toe bijbelstudie wil doen.

icon
GetijdengebedGerardus BrugginkLifestyleGratisDownload

Met deze app kan het getijden­gebed worden gebeden vanaf een smart­phone of tablet, ook als het internet tijdelijk niet beschik­baar is.

icon
Dagelijks Woord — BijbeltekstStichting Dagelijks WoordLifestyleGratisDownload

De Dagelijks Woord applicatie helpt je met een ding: het dagelijks woord. Iedere dag ontvang je met een push melding de tekst voor de dag. En als je wilt kan je deze ook direct delen via Twitter.

icon
Bible-Fit: je persoonlijke BijbelappStichting Ark MissionNaslagwerkenGratisDownload

Ark Mission komt met een applicatie die je helpt om vanuit een thema naar passende bijbelteksten te komen. Naast het Engels ook in het Nederlands, Spaans en Chinees!

Item not available.

De Bijbelstudie applicatie is een applicatie met Bijbelstudies, dus niet om zelf de Bijbel te bestuderen. Het zijn de studies die ook beschikbaar zijn via zijnwoord.nl.

icon
Bijbel+KantCross Link Services B.V. AppsBoeken€ 5,99Download

De Bijbel met kanttekeningen is een applicatie die de Statenvertaling inclusief kanttekeningen in een mooi jasje presenteert. En precies daar is deze applicatie goed in. Je kan dus snel zoeken en lezen. Verwacht ook niet meer dan dat zoals notities maken etc, maar prima. Beschikbaar voor zowel iPhone als iPad.

icon
Psalmboek.nlMarinus den BreejenBoekenGratisDownload

Of deze app live zal worden gebruikt tijdens een kerkdienst weet ik nog niet. Deze applicatie bevat de psalmberijming uit 1773.

Aanvullingen

Heb je aanvullingen, interessante nieuwe applicaties die zeker aan deze lijst moeten worden toegevoegd, laat je reactie achter!!

18 Comments
  1. Peter Dekker

    Dank voor het overzicht! De NBV is overigens al beschikbaar op bijbelmobiel.nl en dan is een app niet nodig. We bekijken bij de IKON momenteel ook of voorleesbijbel.nl als app kan verschijnen. Naast de NBV-teksten is dan ook 140 uur audio beschikbaar (per perikoop aangeboden, 1435 items) op de iPad, want de hele Bijbel is door ruim 400 Nederlanders voorgelezen.

  2. Wouter Dam

    Interessante blogpost! Ben zelf al jaren actief met OliveTree en heb er al vele bookmarks e.d. instaan.
    Vraag: ik zoek nog een mooi ‘boek’ met kaarten e.d. (Bijbelse atlas). Ze hebben er een aantal bij OliveTree, heb jij (of iemand anders hier) ervaring mee en/of een aanrader?

  3. Erlendoos

    Bedankt! dit is een mooie verzamelpagina voor wat er te krijgen is. Welke app (voor android) biedt de mogelijkheid om aantekeningen te maken?

    1. Johannes van der Zwan

      een andere mogelijkheid is mysword voor de android voor de pc vind ik e-sword nog steeds de beste voor mij. Ik kan mijn eigen boeken maken hij kan ook in het nederlands zijn. Eigen boeken bedoel ik met bijbels komentaar, woordenboek etc.. Hij heeft zijn eigen editor en je kan ook voor elk vers je eigen komentaar geven. (deze twee aplicaties zouden ook in de lijst opgenomen moeten worden.

    2. Steven

      Veel van bovenstaande Apps bieden die mogelijkheid
      Zelf vind ik OliveTree helemaal geweldig: Het synchroniseert al mijn aantekeningen met mijn iPhone, iPad, PC, MacBook (en als ik Android had, dan ook) ;-)

  4. Steven

    Fijn dat de Bijbelstudie-App van ZijnWoord er ook bij staat.

    Het is geen Bijbel-App, maar wel de enige met vele korte Bijbelstudies.

    Deze week komt ook de Android-versie uit!

  5. Els Knopper

    De App Dagelijks woord was geweldig fijn, omdat je de teksten in hun contekst kon lezen in meerdere vertalingen. Maar het Nederlands Bijbelgenootschap heeft daar een stokje voor gestoken, maar levert niet zelf meteen een gelojkwaardige vervanger. Dat is erg jammer. Ik vind het fijn om meerdere vertalingen te vergelijken. Dat kon zonder van app te verwisselen. Nu moet je meerdere apps gaan gebruiken en dat is niet bepaald gebruiksvriendelijk. Het NB doet goed werk, maar hier vind ik ze te kort door de bocht.

    1. Henk Kelder

      JW is Jehova Witnesses. Een Vertaling gemaakt voor jehova getuigen. De vertaling is afgeleid van de zgn (engelstalige) nieuwe wereld vertaling. Deze vertaling is ontstaan om de (afwijkende) leer van de jehova’s meer te onderbouwen als b.v. de NBG vertalingen dat doen. Christelijke kerken anders dan de getuigen van Jehova beschouwen deze vertaling als doorspekt met hun dwaalleer.

  6. Ina

    Zoek al tijden naar App voor iPad om kerkdiensten van Kerkomroep en/of Kerkdienst gemist te downloaden, op te slaan en te beluisteren als je géén WiFi hebt! Liefst Nederlands en eenvoudig omdat ik geen Engels ken!

  7. Bram Koerts

    Faithlife Study Bible. Gratis en zeer uitgebreid: commentaar, woordenboek, plaatjes en filmpjes. Daarnaast de mogelijkheid om met meerder mensen samen een rooster te lezen en daarover te spreken (community). Aan het commentaar hebben veel bekende theologen meegewerkt

    Is van het bedrijf dat achter Logos Bible Software zit; Faithlife. Aanrader (Als je Logos gebruiker bent komen al je Logos boeken ook in de bibliotheek van deze app).

    https://faithlifebible.com/app

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *